Thursday 27 June 2019

Isteri Mesti Teman Suami Makan

"Yang, dah siap makan ke?"

"Dah. Tadi sayang kat dapur. Saya ambil sendiri."

"Laa kenapa tak bagitau nak makan. Merajuk la macam ni."

"Dah jom saya teman makan. Jangan merajuk."

Yang sebenarnya aku bukan merajuk sangat pun, sebab dia terlupa bagitau nak makan je.

Lepas je peristiwa tu, aku terus bagitau suami jangan makan seorang diri. Kena makan sama-sama.

Aku kongsi dengan suami artikel yang pernah aku baca sebelum ni. Aku lupa dari sumber mana, point penting je yang memang aku semat dan ingat.

Isteri jangan sesekali biarkan suami makan sendiri. Perlu layan dan duduk makan bersama.

Kalau tak nak makan, duduk bersembang pun tak pe. Yang penting duduk sekali masa suami makan.

Bukannya lepas hidang makanan untuk suami, kita sibuk mengemas dan membasuh pinggan mangkuk di dapur. Tapi suami makan seorang.

Suami yang makan dengan isteri dan makan seorang diri feelnya lain tau.

Sebab itulah suami suka makan di luar, tak suka makan isteri masak, suka mengeteh. Salah satu faktornya sebab isteri jarang dan tak pernah teman suami makan. Lebih baik mereka makan di luar bersama kawan-kawan kan.

Syaitan melompat-lompat suka bila tengok suami makan seorang. Mulalah syaitan ni jadi peneman hasut macam-macam dalam hati dalam fikiran suami.

Jom isteri-isteri mithali kita jadi peneman suami setiap kali mereka makan. Ini juga salah satu cara untuk mengeratkan hubungan mesra suami isteri.

#aizmenulis
#tipbahagiasuamiisteri

No comments:

Post a Comment