Tuesday 14 January 2020

Surat Akuan Sumpah Hak Jagaan Anak

Macam biasa setiap tahun nak buka sekolah bertalu-talu pembaca blog akan wassap aku bertanya tentang contoh surat akuan hak penjagaan anak. 

Format tu sebenarnya daripada Pesuruhjaya sumpah. Parents perlukan surat tu sebab tak dapat atau tak tuntut hak jagaan anak di mahkamah selepas perceraian. 

Setakat ni, bila aku gunakan surat tersebut pihak sekolah /PPD tak pernah tanya lanjut. Cukup kita lampirkan sekali. Pihak sekolah memang nak sebab kita lampirkan sijil cerai. Maka mereka nak lampiran hak jagaan anak adakah betul bawah jagaan kita. 

Aku pun perlukan surat tersebut bila nak hantar borang maklumat diri anak ke sekolah. Untuk pertukaran sekolah anak pun perlu juga surat pengesahan tersebut. 

Semoga dengan adanya contoh format tersebut, dapatlah membantu ibu/bapa yang memerlukan. Dan memudahkan urusan pendaftaran sekolah anak-anak.

45 comments:

  1. Macamana sy boleh berhubung dengan puan ye..

    ReplyDelete
  2. Minta tlg puan. Nk dapatkan format tu mcm mn

    ReplyDelete
  3. Boleh wsap saye 01164513952

    ReplyDelete
  4. slmat pagi puan.Boleh saya mnta contoh tak puan?sabab saya kebingungan skrg ni dan perlukan surat tersebut untuk perpindahan sekolah anak saya dari semenanjung ke sarawak.

    ReplyDelete
  5. mohon emailkan format surat ke email address saya boleh faiezah.shahril@gmail.com

    ReplyDelete
  6. Assalamuaikum puan boleh emailkan pada saya format surat tersebut di n.emah86@gmail.com

    ReplyDelete
  7. Salam Puan

    Mohon untuk kongsikan contoh format Surat Akuan Sumpah Hak Jagaan Anak itu dengan emel ke mytempahan@gmail.com Sy sangat perlukan untuk urusan perdaftaran anak Tahun 1 tahun hadapan. Terima kasih Puan.

    ReplyDelete
  8. Salam..mohon kongsikn contoh format surat akuan sumpah hak penjagaan ank di alamt email sya elmirularifaleesya@gmail.com terima kasih

    ReplyDelete
  9. Salam.mohon jasa baik puan tlg emailkan pada sy cth surat tu di ieta87@yahoo.com.tkasih byk

    ReplyDelete
  10. Tlg email kan pd sy jgk. Tq atas perkongsian

    ReplyDelete
  11. Salam. Sy nak juga fasya.nabori@gmail.com. tq atas bantuan

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum.. mohon jasa baik puan tlg emailkan pada sy contoh surat tu di elleennurah@gmail.com terima kasih.

    Reply

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum.. mohon jasa baik puan tlg emailkan pada sy contoh surat tu di Seri_alina@yahoo.com .. terima kasih .. sy nak uruskan pidah sekolah anak dalam masa terdekat ini ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi there.. Did u get the sample of the
      letter?

      Delete
  14. Selamat malam...mohon jasa baik puan tlg email kan contoh surat akuan hak jagaan anak untuk pertukaran sekolah dari Sarawak ke kuala Lumpur... alvinann78@gmail.com

    ReplyDelete
  15. Salam. Mohon jasa baik puan untuk emelkan kepada saya format surat akuan itu. Terima kasih. noordiyana@ummc.edu.my

    ReplyDelete
  16. Salam, ingin berhubung dengan puan isu surat akuan sumpah ni.
    nickiee_84@yahoo.com

    ReplyDelete
  17. Salam puan..boleh kah puan email kan contoh/format surat akuan sumpah ni..

    ReplyDelete
  18. Puan, mohon email contoh format ke aqeelasekare@gmail.com

    ReplyDelete
  19. puan, boleh bagi contoh surat tak.email saya junfxturbo@gmail.com

    ReplyDelete
  20. Boleh puan bagikan contoh... Saya pun perlukan untuk anak tiri saya

    ReplyDelete
  21. Salam puan, mohon jasa baik puan share format surat kepada saya di alamat email dibawah:
    nhananih04@gmail.com

    ReplyDelete
  22. Slm Puan, bole tolong share dgn sya contoh surat akuan sumpah..ni email sy ( fazraamin@gmail.com )

    ReplyDelete
  23. salam puan,

    boleh emailkan kepada saya ieymaas5854@gmail.com. semoga allah membalas jasa baik puan

    ReplyDelete
  24. Assalamualikum puan mohon puan boleh share pada saya surat tu wahidanurul87@gmail.com atau wassap je 0189448033 .. penting untuk saya puan . Thanks

    ReplyDelete
  25. Assalamualikum puan mohon puan boleh share pada saya surat tu wahidanurul87@gmail.com atau wassap je 0189448033 .. penting untuk saya puan . Thanks

    ReplyDelete
  26. Assalamualikum puan mohon puan boleh share pada saya surat tu wahidanurul87@gmail.com atau wassap je 0189448033 .. penting untuk saya puan . Thanks

    ReplyDelete
  27. Selamat pagi puan, boleh email contoh surat ke rochesder@gmail.com .terima kasih

    ReplyDelete
  28. Mana boleh rujuk ye format surat tersebut?

    ReplyDelete
  29. Boleh email ke nazia101382@gmail.com

    ReplyDelete
  30. Boleh bagi contoh format ke email?
    misz_ayen8682@yahoo.com
    Tq in advance

    ReplyDelete
  31. Assalamualaikum puan, boleh kan email.format surat ke email saya zuliana1003@gmail.com.

    ReplyDelete
  32. Assalam boleh ke email kan contoh format surat nya ke nsya1983@gmail.com. harap dapat bantu saya terima kasih

    ReplyDelete
  33. Please send sample format to lstyc@hotmail
    thank you very much

    ReplyDelete
  34. Boleh tak hantarkan contoh format suratnya kepada saya....siahnur022000@gmail.com

    ReplyDelete
  35. assalamualaikum puan. boleh saya dapatkan format surat.
    email add : ainzakri252611@gmail.com

    ReplyDelete
  36. Assalamualikum puan mohon puan boleh share pada saya surat tu. boleh email sy jieramansorr@gmail.com atau wassap je 0172267725 .. penting untuk saya puan . tlg sy puan

    ReplyDelete
  37. As salam..puan.harap puan dapat emailkan contoh surat ini puan kerana sy amatlah memerlukan.email sy kimidani8858@gmail.com.terima kasih atas perkongsian

    ReplyDelete
  38. As salam...mohon jasa baik puan utk emailkan ke sy kimidani8858@gmail.com kerana sy amat memerlukan ketika ini..terimakasih banyak2 puan

    ReplyDelete
  39. Assalamualaikum puan..boleh emailkan contoh surat tu ke saya..saya amat memerlukan untuk pendaftaran sekolah anak saya..email saya nurhafizahmohdsuhaimi@gmail.com..terima kasih puan

    ReplyDelete
  40. Salam puan.. mohon salinan surat tersebut.. terima kasih banyak.
    ainulasyiqin_yunos@yahoo.com

    ReplyDelete
  41. Assalamualaikum puan...mohon puan emailkan contoh salinan surat tu kepada saya...ainzwanayub@gmail.com...terima kasih banyak puan

    ReplyDelete
  42. Assalamualaikum puan...mohon puan emailkan contoh salinan surat tu kepada saya..saya nak tukarkan anak saya ke sekolah baharu . email saya : hidayu_amanshah@yahoo.com.my ...terima kasih banyak puan

    ReplyDelete
  43. Assalam puan, mohon jasa baik puan emailkan salinan surat tu kepada saya, nak tukarkan anak saya ke sekolah baru. Email saya : azlicecilia@gmail.com terima kasih banyak puan

    ReplyDelete