Sunday 28 January 2018

Pilihan

Tek : Anys Idayu Zakaria

Dalam hidup perkara yang selalu kita lalui terpaksa buat pilihan. Benda yang paling aku tak suka sekali. Kerana bukan mudah untuk pilih yang mana paling baik, yang paling tepat dengan kehendak hati kita. Yang paling sesuai untuk kita.

Sebaik-baik perancang Allah swt. Serah hati sepenuhnya pada Dia. Mohon Dia tunjukkan pilihan terbaik, dan tepat.

Aku percaya, bukan aku seorang je susah nak buat pilihan jika kita ada beberapa pilihan yang semuanya terbaik menurut pandangan mata kita. Walhal yang paling baik tu Allah dah atur dan rancang pun. Kita je kadang kala lari dan menidakkannya.

Hidup tanpa perlu buat pilihan agaknya lebih mudahkan. Tak perlu sakiti hati orang lain, tak perlu sakiti hati sendiri. Bukan hidup pulak namanya kan.

Aku hanya mohon semoga apa jua pilihan yang aku buat mendapat restu Ma abah. Kerana hidup tanpa restu ni sangat perit. Seperit yang pernah aku lalui dulu. Semoga tak berulang lagi. Dan of course menggembirakan anak-anak. Memberi bahagia untuk hati aku sendiri.  Banyak pulak harapnya. Hahah. Semoga Tuhan permudahkan.

No comments:

Post a Comment