Saturday 3 February 2018

Bahagia Yang Tertangguh

Tek : Anys Idayu Zakaria

Owhh, nampaknya bukan mudah memberi sepenuh kepercayaan kepada hati dan perasaan sendiri yang bahagia itu pasti akan jadi milik aku juga satu masa nanti.

Setelah apa yang dilalui satu masa dulu, hati aku masih tak kuat rupanya. Bimbang masih berulang kisah lama, walau mungkin sinar kebahagiaan sedang menanti.

Agaknya ni la yang orang kata kebimbangan atau fobia. Nak lalui dan nak mencari sinar, tapi hati sentiasa bimbang disakiti dan dilukai untuk kali seterusnya. Sebenarnya aku takut, bila terlalu memberi harapan tapi hasilnya tak seperti yang aku harapkan.

Kadang-kadang pening bila fikir. Orang kata nak mudah follow je apa yang bakal dilalui dengan penuh kesabaran dan ketenangan. Jangan pernah penat berhenti berdoa, dan berharap.

Dan doakan semoga bahagia yang tertangguh itu milik aku jua.

No comments:

Post a Comment