Friday 31 August 2018

Hati Kena kuat Tempuh Ujian Dalam Hubungan

Tek : Anys Idayu Zakaria

Aku bukan sesiapa. Ketika dalam kesedihan dulu, aku tak pernah kongsi dan tunjuk sedih. Bila dah merdeka bak kata orang, aku kongsi apa yang aku alami. Walau bukan semua cukup sedikit sebagai ingatan untuk yang lain.

Ketika melalui fasa-fasa sendiri memang ada yang touch & go hati aku. Pernah juga aku berkawan dengan suami orang. Pernah juga Tuhan hadirkan seseorang yang lebih kurang sama seperti kisah silam aku.

Tapi hati aku sendiri yang kena kuat. Kena tahu apa matlamat dalam menjalin hubungan. Selagi belum ketemu seseorang yang kita impikan seperti dalam doa yang kita minta setiap hari teruslah berdoa walau kita sedang menjalin hubungan dengan seseorang.

Dan pastinya Tuhan jawab doa kita. Pasti Tuhan hadirkan seseorang itu. Dan jika pun belum hadir. Teruslah berusaha, berdoa. Berkawanlah dengan semua orang. Mungkin jodoh kita orang yang hampir dengan kita. Mungkin juga jauh.

Yang penting hati perlu kuat dan sado. Kuat menempuh ujian dalam hubungan. Kuat untuk move on jika rasa tak sesuai.

No comments:

Post a Comment