Friday 14 September 2018

Jangan Sesekali Berhenti Bercinta

Tek : Anys Idayu Zakaria

Dok scroll FB aku terbaca satu posting dari King Of Bawang Republic Jaapar Qhuntom, "setiap pasangan kalau boleh satu atau dua kali dalam sebulan keluar dating berdua dan pergi keluar jalan-jalan atau pergi menonton wayang. Jangan sekali-kali berhenti bercinta."

Sambil  membaca komen-komen pada posting King aku teringat soalan lebih kurang macam ni aku pernah tanya pada bakal pasangan aku. Lepas kita kahwin ni macam mana cara untuk kita berdating berdua tanpa bawa anak. Almaklum kami ada 4 orang anak dah nanti ni.

So jawapan si dia, kita berdating hari biasa. Dua minggu sekali. Atau sebulan sekali. Hari biasa tu hari kerja. Maksudnya kita ambil separuh hari atau cuti. Sebulan cuti sekali tak kan tak boleh cuti kan.

Jawapan yang memuaskan hati aku. Kalau dulu aku sayang nak cuti, so lepas kahwin nanti ofcos la kena cuti untuk pupuk kasih sayangkan. So korang yang dah lama tak berdating tu boleh la cuba apply.

No comments:

Post a Comment