Tuesday 23 October 2018

Papa Baik Tak?

Tek : Anys Idayu Zakaria

Posting di fb entri yang lepas ada yang komen, cuba tanya anak dengan siapa yang mereka nak tinggal, kalau aku dah berkahwin nanti.

Satu hari ketika aku berjumpa dengan seorang rakan, dia bertanya, bekas pasangan aku dulu baik ke dengan anak-anak. Aku tidak menjawab iya atau tak. Aku hanya jawab, cuba tanya anak-anak aku apa jawapan mereka.

Memang betul kata orang tua, apa yang keluar dari mulut anak kecil itulah kebenarannya.

Perbualan mereka

Azie : Papa baik tak. Tak nak duduk dengan papa?

Fasha & Raisha : ermmm takkk. Tak nak. Nak duduk dengan mama, dengan daddy

Azie : Daddy baik tak?

Fasha & Raisha : baikkkk hensem lagii.

Kami semua gelak besar. Kawan aku siap bagitau, amboiii siap pakej lagi dia puji. Hehehe

Aku hanya bagitau, itulah jawapan dari mereka sendiri. Budak sebesar itu sudah bijak menilainya. Apatah lagi orang dewasa. Sudah tentu lebih lagi pandangan yang mereka berikan. Jika sejak awal langsung tidak ada rasa tanggungjawab itu hadir dalam diri sendiri pasti anak-anak yang meningkat usia itu juga tahu menilainya.

No comments:

Post a Comment