Tuesday 27 November 2018

Akhirnya kami Bersatu.

Tek : Anys Idayu Zakaria

Bukan mudah untuk melalui detik kemanisan ini. Banyaknya rintangan yang perlu dilalui. Banyak kalinya menjaga hati dan perasaan sendiri agar tidak tewas dengan ujian yang datang sebelum kami sah sebagai suami isteri.

24 November 2018, tarikh kami disatukan. Alhamdulillah syukur, nikmat berkasih sayang Allah berikan. Akhirnya impian kami untuk bersatu tercapai, dan semoga setiap doa dan ucapan yang dititipkan diangkat Allah untuk dimakbulkan.

Semoga Allah sentiasa pelihara hati dan perasaan kami untuk saling menyintai.
Ya Allah jadikan aku dan dia pasangan suami isteri yang sentiasa dalam redhaMu. Sentiasa kuat dan sabar membesarkan anak-anak. Kau permudahkan setiap urusan kami sekeluarga.

Kau berilah kekuatan yang luar biasa pada hati dan perasaan aku. Moga bahagia yang aku impikan sentiasa mengiringi perjalanan hidup aku.

Terima kasih Allah untuk nikmat ini. Semoga dialah suami yang menanti aku disyurgaMu. Semoga dialah imamku hingga akhir hayatku  menjaga hati dan perasaanku. Mendidik aku sebagai isteri solehah. Menerima setiap kekurangan aku dan bahagia dengan kasih sayang yang aku berikan.

Aku sentiasa berdoa dan berharap agar apa yang dia ucapkan selama ni dikotakan.

Ya Allah peliharalah kami agar lebih menghargai perhubungan ini. Kerana aku tahu alam perkahwinan yang perlu dilalui ini tidak sama dengan percintaan yang dilalui sebelum ini. Tingginya benteng kesabaran yang perlu dibina,

No comments:

Post a Comment