Thursday 10 January 2019

Usah Sekat Anak Bertemu kita

Tek : Anys Idayu Zakaria

Suami isteri yang dah berpisah, usah sekat anak-anak berjumpa dengan bekas pasangan kita.
Yang bersalah dan bermasalah antara kita dan bekas pasangan. Jangan sekat perasaan rindu dan kasih sayang sesama ibu atau ayah dan anak-anak.
Aku melalui dua situasi kini. Yang mana bekas pasangan aku tak dapat berjumpa anak-anak aku setiap masa. Tapi aku tak pernah menghalang dia untuk berhubung dengan anak-anak. Cuma aku berharap dia menggunakam peluang sebaiknya. Selalu hubungi dan tanya khabar anak.
Suami aku sekarang, dihalang untuk berjumpa dengan kedua anaknya. Atas alasan berkahwin baru. Dah sebulan lebih aku dapat lihat ada rindu yang perlu ditahan, rindu dengan anak-anak. Apatah lagi langsung tak berapa ada peluang untuk hubungi mereka.
Aku pun rindu keletah mereka berdua. Walaupun hanya sempat bersama lebih kurang 2minggu. Mohon doakan kami ada peluang untuk menjaga mereka.
Bukan niat aku nak rampas hak umi mereka, tapi ada sebab-sebab tertentu yang suami rasa kami berhak untuk menjaga mereka.

No comments:

Post a Comment