Tuesday 4 April 2017

Masa Paling Mencabar Siapkan Thesis

Tek : Anys Idayu Zakaria 

4 bulan rasa masa yang sangat singkat untuk siapkan sebuah Thesis. Inilah perjuangan mereka yang belajar sambil bekerja. Semester yang paling mencabar sekali. Memang betul-betul mencabar. Buat draft bila jumpa penyelia kena tolak. Buat semula. Sekarang ini aku sedang edar borang soal selidik. Nak guna sistem SPSS pun masih blur-blur lagi.  Berbaki sebulan lebih sahaja lagi sebenarnya untuk siapkan keseluruhan thesis sebelum dihantar pada 8 Mei nanti.

Kadang memang rasa putus asa. Kepenatan memang terasa kerana semuanya kita buat sendiri sepenuhnya. Berlainan kerja berkumpulan kita bahagi-bahagi tugasan. Jadinya pengurusan masa yang paling penting, selain perlu tulis dan buat setiap hari. Kadang tu memang tewas juga. Lebih-lebih lagi bila dah balik rumah, penat.  Sambil tidurkan kakak dan adik aku terus tertidur sekali.  Gagah juga lah bangun mengadap laptop.

Ya Allah Kau permudahkanlah urusan hambaMu ini. Aku nak capai kejayaan. Nak bagi kegembiraan untuk Ma dan Abah untuk lihat aku dapat segulung Ijazah. Ya Allah permudahkanlah sikit sahaja lagi untuk sampai ke garis penamat. Moga aku terus kuat meneruskan perjuangan ini hingga berjaya.

No comments:

Post a Comment