Monday 24 July 2017

Lebih Cantik

Tel : Anys Idayu Zakaria

“Kau makin cantek eh sekarang. Melawa je. Apasal dulu tak boleh melawa ke”.

Hamboi, aku kadang dapat juga ayat sentap macam ni. Meh sikit biar aku bagitau. Wanita ni siapa pun dia, apa pun status memang tetap nak kelihatan cantek.

Yelah, yang ada pasangan memanglah nak cantek di mata pasangan kan. Yang tak de pasangan macam aku ni, aku nak lebih konfiden, imej diri.

Kau kalau nak tahu, wanita yang dulu ada krisis dalam rumahtangga ni biasanya dialah yang perlu lakukan semua segala bagai. Dari sekecil hama sampai yang besar. Masalah negara dalam keluarga dia kena fikir.

Kadang, wang ringgit, tenaga, masa semuanya habis ke situ je. Habis ke daya usaha untuk mempertahan keluarga dan rumah tangga. Tak da masa dah nak fikir benda lain. Itu belum campur lagi duit ringgit kena keluar untuk tampung nafkah, yang mana pasangan pula jenis meminta wang. Fuh memang tak de la duit peruntukan untuk diri sendiri.

Jadi rasanya tak salah la kan, bila dah seorang diri waktu ni lah nak kembalikan semula keyakinan diri, semangat dan imej diri. Tak payah nak fikir benda yang serabut kepala lagi.

No comments:

Post a Comment