Saturday 29 July 2017

Masih Mengharap

Tek : Anys Idayu Zakaria

Penat sebenarnya melayan kerenah orang yang masih mengharap ni. Cakap berpuluh kali pun tetap masih nak aku kembali.

Sekali hati aku tertutup untuk dia memang sampai bila-bila aku tak boleh terima lagi.

Itulah kata orang, masa ada tak hargai. Bila dah tak da nak pujuk rayu lagi memang tak guna dah pun.

Gara-gara layan dia mengamuk tadi, habis mati selera makan aku. Bukan main aku berangan nak layan MarryBrown sambil duduk layan perasaan hahahha. Akhirnya pisang goreng juga aku makan tengah hari tadi.

Hidup ni kita kena terima hakikat kehidupan. Belajar menerima takdir yang telah ditentukan. Bukan menyalahkan takdir yang tersurat. Belajar melepaskan dan memaafkan. Insya Allah pasti akan tenang. Bila tenang, pasti pintu hati akan terbuka untuk orang lain.

Tak guna pun nak tambah masalah. Hanya akan merumitkan keadaan je. Haraplah semoga Tuhan beri kesedaran pada dia. Penat dah rasa aku melayan kerenah dia. Tak angkat masalahnya telefon aku yang tak berhenti berdering. Tak kan aku nak campak telefon kot, gara-gara dia yang non stop duk call.

No comments:

Post a Comment