Tuesday 26 September 2017

Hari Sekolah Wajib Tidur Awal

Tek : Anys Idayu Zakaria

Bila waktu malam hari-hari bersekolah, aku biasa amalkan peraturan dan pantang larang sendiri.

Nak bagi anak tidur awal, dan cukup tidur biasanya jam 9.30 aku dah paksa anak tidur. Paling cepat jam 9. Siap semua homework dan lain-lain.

Sampaikan semua orang dalam rumah tahu, bila hari bersekolah janganlah ajak aku meronda-ronda makan angin. Confirm aku tolak punya. Malas nak bagi mood anak spoil bila bangun pagi.

Tapi kalau dah terdesak, atau boring-boring aku langgar juga peraturan sendiri. Macam malam ni, aku janji dengan mereka kalau nak ikut pergi beli lauk di pasar borong esok pagi-pagi mesti bangun cepat.

Bersorak macam pemenang bolalah mereka. Seronok bagai. Nak pergi tengok ikan je pun.

No comments:

Post a Comment