Friday 22 September 2017

Burger Korean McD

Tek : Anys Idayu Zakaria

Hari tu adalah kawan-kawan dalam group hantar gambar burger korean spicy yang buat limited promosi, buy 1 free 1. Menggila aku sekejap berangan nak makan. Gara-gara promosi dulu aku terlepas.

Ikut tarikh promosi tu memang ngam dengan tarikh aku dah habis kursus. Jadi petang semalam balik dari kursus, aku ajak kawan aku teman pergi McD nak makan burger korean tu punya pasal.

Sampai ke McD pertama, penat aku beratur mereka kata promosi tu dah habis. Mahu tak membebel aku. Hampeh kata je promosi tapi baru separuh hari dah habis.

Agaknya malas nak layan muka boyok aku, kawan aku bawa pergi McD area berhampiran Nusajaya. Sebab situ tak berapa ramai orang, jadi mungkin belum habis. Sambil tu sempat jugalah dia membebel pada aku tektik bisnes dan promosi nak bagi untung, dan nak bagi ramai orang datang ke McD katanya. Yang aku pun tertipu jugalah sibuk-sibuk nak pergi beli.

Masuk telinga kanan je lah aku dengar. Tak dan dah aku nak fikir tektik bisnes depa. Janji aku dapat makan burger korean tu. Hampir-hampir juga nasib tak baik bila sampai McD Bukit Indah rupanya tengah renovation. Muka aku dah frust. Mujurlah ada drive thru situ. Jadi kami singgah situ dan tanya.

Hahha nasib baik masih ada burgernya. Tak melepaslah aku. Akhirnya dapatlah juga aku makan burger korean tu. Hitam-hitam pun sodap juga. Rasanya agak sedikit pedas.

Bila dah dapat makan, dah balik rumah harini baru aku terfikir rupanya tu semua tektik mereka buat promosi. Apa daaa.

Apa pun terima kasih awak sudi belanja saya makan burger korean. Layan kerenah saya. Kalau tak confirm melepas lagilah rasanya. hehhe.

No comments:

Post a Comment