Monday 19 February 2018

Happy Belated Besday Anys!

Tek : Anys Idayu Zakaria

Dah masuk 4 hari baru nak wish Happy Besday untuk diri sendiri. Punyalah macam sibuk sangat nak menulis.

Doa dan syukur pada Ilahi, atas nikmat yang diberikan. Semoga aku terus kuat menempuh hari-hari mendatang. Ujian dan dugaan hidup ni kita tak boleh jangka pun. Kadang-kala menangis, kadang ketawa. Ada masa sedih tah apa-apa. Ada masa nak marah, konon emosi tak stabil.

Aku tak harap banyak pun dalam hidup ni. Moga Tuhan bagi aku sedikit je bahagia. Tapi tak bermaksud aku tak bahagia sebelum ni. Aku memang bahagia. Tambah pula lepas aku rasa hilang semua bebanan yang terpaksa ditanggung.

Aku cuma nak bahagia, nak berkongsi kasih dan perasaan dengan seseorang yang bergelar kekasih hati. Aku nak rasa macam orang lain rasa. Kalau orang lain boleh dapat rasa kebahagiaan tu, aku percaya Tuhan tu Maha Adil. Pasti aku juga berpeluang.

Sekarang aku tahu, Tuhan sedang beri aku peluang itu. Aku perlu terus menghargai dan rebut supaya berjaya untuk aku gapai bahagia itu.

Semoga yang baik-baik sahaja mengiringi perjalanan hidup aku. Semoga sinar pelangi yang baru muncul akan terus mewarnai hidup aku.

Dan terima kasih awak. Terima kasih kerana sudi berkongsi hati, kasih sayang dan perasaan dengan saya. Jika bersama awak satu ketentuan Ilahi, saya bersyukur sangat kerana Tuhan sedang bagi kebahagiaan itu untuk kita kecapi.

Semoga kita berdua terus kuat menempuh ujian yang datang. Bukan mudah untuk bahagiakan. Tak semudah kita melepaskan kesengsaraan masa lalu.

Moga bahagia itu datang dari jalan-jalan yang kita mahukan. Kerana pasti Tuhan itu tahu keseluruhan hidup kitakan.

No comments:

Post a Comment