Monday 19 February 2018

Suatu Hari Nanti

Satu hari nanti, kau akan berjumpa dengan seseorang yang akan mengingatkan kau bagaimana rasanya cinta sejati. Dan ia akan kekal selamanya.

Satu hari nanti, kau akan berjumpa dengan seseorang yang kau sendiri tak akan mempertikaikan. Dan bila mana waktu itu tiba, kau tak akan lagi berasa risau.

Satu hari nanti, kau akan berjumpa dengan seseorang yang mana kau menyedari bahawa segala yang berlaku dalam kehidupan kau selama ini, membawa kepada pertemuan dengan dia.

Satu hari nanti, bila kedengaran nama orang yang pernah mengecewakan kau satu tika dulu, kau akan teringat sedikit pada kenangan, tapi kau tidak akan berasa sedikit pun sakit hati dan rindu.

Kerana sekarang kau ada seseorang yang jauh lebih baik. Jauh lebih bagus dari sesiapa pun.

Satu hari nanti, kau akan berjumpa dengan seseorang yang kau akan sayang dia sungguh-sungguh. Ia pasti akan berlaku. Boleh jadi dalam masa satu hari, dan boleh jadi dalam setahun.

Kau akan jatuh cinta dengannya, dan untuk beberapa alasan, kau tidak ketakutan lagi. Cara dia melihat kau, kau boleh tahu kejujuran di situ. Dan cara dia menemani kau seolah tiada lagi kata selamat tinggal.

Satu hari kelak, kau akan berjumpa dengan seseorang yang menyatakan indah rupanya berkasih sayang kerana Tuhan.

Ia tiada pengakhiran hingga ke Shurga.

Tidak akan ditinggalkan.
Dan dia tidak akan sekali-kali meninggalkan.

Syafiq Ridhwan

*****************************

Semoga satu hari yang dimaksudkan itu, inilah masanya yang sedang aku tempuh. Aiz

No comments:

Post a Comment