Sunday 23 September 2018

Program Mohon Restu Calon UPSR 2018

Tek : Anys Idayu Zakaria

Program mohon restu di sekolah kakak tadi sempena UPSR yang akan berlangsung 24-27 September ni sungguh menyentuh hati aku.

Zaman aku dulu tak da pula program macam ni. Minta maaf  dengan cikgu dan mak bapak pun sendiri-sendiri je. Tapi sekolah sekarang banyak dah buat program mohon restu macam ni bila anak-anak nak duduki peperiksaan.

Perhimpunan pagi yang dimulakan dengan acara biasa di sekolah. Kemudian diikuti dengan ibu bapa berdiri mengelilingi tapak perhimpunan untuk memudahkan anak bersalaman.

Bermula dengan anak-anak beratur dan bersalaman dengan semua ibu bapa. Mohon maaf dan mohon restu. Kemudian mohon restu juga dari guru-guru. Selesai anak-anak mohon restu, diikuti ibu bapa pula bermaafan sesama kami dan juga guru-guru.

Sesi ni memang sangat touching. Lagu yang dimainkan sangat menyentuh perasaan semua. Memang hampir semua mengalir air mata. Sebak rasa.

Aku doakan anak aku dapat menjawab soalan dengan tenang. Dimudahkan dan diterangkan hatinya. Dan diberi kesihatan yang baik sepanjang peperiksaan berlangsung.

Mama sentiasa doakan yang terbaik untuk kakak!

No comments:

Post a Comment