Sunday 14 October 2018

PASKAL THE MOVIE

PASKAL. Sebelum tengok tu aku dok fikir ok ke idak movie ni. Tengok hero rasa macam tak de yang betul-betul meletop. Tapi bila dah tengok, fuhhhh memang boleh bagi 8/10 bintang untuk movie ni.

Adaptasi dari kisah sebenar PASKAL, TLDM. Kisah yang sesuai untuk membangkit rasa kecintaan pada negara. Pada kerja dan perkhidmatan kita. Pada keluarga dan rakan baik. Dengar macam, alaaa ni mesti cerita biasa-biasa macam hari merdeka. Tapi pada aku tidak. PASKAL Memang agak berbeza dari filem lain seperti Gerak Khas atau arah satria.

Walau tiada babak percintaan, tapi ada dua babak yang betul menyentuh hati aku. Meleleh juga air mata. Rasa macam berada pada situasi, di mana kesedihan isteri bila dapat berita suami terkorban bila bertugas demi negara.

Untuk yang minat ketenteraan, badan beruniform memang tak rugi sangat menonton movie ni. Kita tunggu pula next movie. Polis Evo 2.

Lepas juga hajat sebenarnya mahu tonton PASKAL. Kalau seorang diri memang aku tak pergi punya. Tapi kekasih hati sudi teman dan spend masa sepanjang aku kursus, jadi boleh la spend masa pergi menonton wayang.

Terima kasih kesayangan. Saya yang kursus, awak yang sanggup off untuk jadi peneman.

No comments:

Post a Comment